Mengungkap Rahasia Bangsa yang Hilang

Mengungkap Rahasia Bangsa yang Hilang

Di bawah ini adalah kata alu-aluan daripada Editor MistisFiles. Beliau adalah ketua pengarang merangkap Pemegang Rahsia Terutama dan mempunyai beberapa akses elit di bahagian-bahagian sulit di Arkib MistisFiles.

Beliau menggunakan codename ‘Lodgekeeper’. Disamping tugasnya sebagai Penjaga Kunci Ruangan Rahasia (The Secret Chamber), Lodgekeeper juga bertanggungjawab menyelia penyelidikan di sebelah rantau Asia khususnya di sebelah Asia Tenggara.

Loading...

Ingat, siapa Lodgekeeper itu tidaklah begitu penting,yang paling penting adalah ilmunya dan mesej yang ingin disampaikannya. Oleh itu diharap kawan-kawan yang seangkatan dengan saya bersedia untuk menerima satu tamparan yang pada saya agak hebat apabila membaca entri ini, kerana apa yang anda sangka betul selama ini berkemungkinan besar salah sama-sekali dan anda harus bersedia mengubah persepsi anda mengenai bangsa anda.

Oleh kerana artikelnya terlalu panjang, jadi saya telah mengeditnya dan hanya mengambil maklumat yang berkaitan dengan blog saya sahaja.

Adakah orang-orang Melayu benar-benar berasal dari Yunnan? Anda percaya penipuan orientalis ini? Atau kita sekadar orang-orang dari zaman Paleolitik yang beransur-ansur maju di Tanah Melayu ini? Dari orang gua bercawat hinggalah pandai bercucuk tanam? Segala teori Barat mengenai kedatangan orang Melayu dari Yunnan adalah salah sama sekali?

Apa pandangan anda jika saya katakan sejarah Melayu cuba ditulis oleh para orientalis untuk menutup satu rahsia yang terpenting bangsa kita? Dunia ini penuh dengan konspirasi. Jika anda mempunyai sumber wang yang banyak, pengikut yang ramai dan kuasa politik yang tak terbatas, agaknya apa yang anda mahu buat?

Ada manusia biasa seperti anda yang mempunyai sumber-sumber hebat seperti itu. Dan impiannya ialah untuk mencorakkan dunia mengikut kehendaknya. Dan mangsanya adalah anda.

Jika anda tidak mahu mengambil tahu keadaan dunia disekeliling anda, jangan salahkan Tuhan jika tiba-tiba ada orang yang datang ke rumah anda dan memerintahkan anda sekeluarga berbaris di dalam rumah sambil mata ditutup dan tangan diiikat ke leher.

Selepas itu terdengar jeritan anak perempuan anda, namun anda hanya mampu mendengar tangisannya sahaja tanpa mampu berbuat apa-apa. Rumah anda diselongkar, anak perempuan dan isteri anda dirogol dan anda dipaksa meliwat anak lelaki anda.

Bagaimana? Apa perasaan anda? Itulah yang terjadi kepada orang-orang Arab Islam di Iraq dan Palestin bahkan di merata dunia. Tidak mustahil ia akan berlaku di sini. Jika anda rasa Israel terlalu jauh nun di belah-belah Arab sana, amatlah tersilap sama sekali.

MENARIK:  Mengungkap Rahasia Bangsa yang Hilang (Bagian III)

Pangkalan Israel terbesar ada di hujung semenanjung Malaysia (maksudnya Singapura -red). Hamba-hamba elitnya adalah orang-orang Cina berfahaman Zionis dan pengikut Illuminati (Keluarga Li adalah salah satu keturunan Illuminati penyembah Iblis).

Melayu Islam adalah musuh ‘Most Wanted’ yang perlu dihapuskan sama sekali.Malah adakalanya lebih berharga dari Pak-pak Arab yang berjaya dilekakan dengan membawa mereka berseronok di Syurga Seks Thailand. Aha…mereka cuma tunggu masa sahaja untuk mencucukkan jarumnya. Beberapa perancangan mereka sudah berjaya dan berjalan lancar.

Antaranya menghasilkan para pemimpin Melayu yang bencikan Islam. Memecah belahkan orang-orang Melayu. Lihat sajalah politik Melayu kini.Betapa risaunya mereka jika muzakarah antara Pas dan Umno benar-benar terjadi, yang tinggal adalah MELAYU YANG PENUH PERASAAN “INFERIOR” (rendah diri, red) terhadap bangsanya sendiri.

Menganggap bangsa sendiri adalah kolot dan agama Islam adalah jumud padahal bangsanya adalah ahli pengembara dan pelaut terbaik dunia. Apabila berbincang mengenai kehebatan bangsa Melayu adalah kerajaannya, asyik-asyik terhenti pada Empayar Melayu Melaka.

Benarkah bangsa Melayu mampu membina Empayar dan menjadi pengurus pemerintahan bermula dari era Melaka? Bagaimana dengan sebelum itu? Logikkah orang-orang Melayu yang duduk dikampung-kampung dipinggir-pinggir hutan, tiba-tiba menjadi pengurus sebuah empayar dan pelabuhan antarabangsa paling strategik dan terkaya di dunia?

Sehinggakan para pedagang yang mahu berurusan di pelabuhan Melaka wajib mempelajari bahasa Melayu untuk berbincang dengan syahbandar-syahbandar Melayu dan berniaga dengan pedagang lain.

Tahukah anda jumlah kapal yang berlabuh di pelabuhan Melaka pada satu-satu masa? Jumlahnya beratus-ratus!! Ini bukan main-main kerana sumber-sumber Portugis dan Sepanyol yang tersimpan rapi di perpustakaan-perpustakaan Eropah yang menyebutnya begitu.

Jika mahu mengetahui keupayaan sebenar bangsa Melayu, kita harus mengkaji manuskrip pengembara Eropah di universiti-universiti Eropah seperti di Leiden dan surat-surat serta dokumen-dokumen para pengurus, pegawai dan bangsawan Melayu dahulu kala ketika itu. Bukannya hanya membaca hasil kajian atau tesis para pengkaji sejarah Melayu dari Barat kemudian mengganggap tamadun Melayu setakat bermula dari zaman Melaka sahaja.

Malangnya semua manuskrip itu tidak terdapat di sini. Semuanya hilang dibawa ke Eropah dalam satu operasi pembersihan fakta sejarah Melayu besar-besaran ketika penjajahan Barat (rujuk Munsyi Abdullah).

MENARIK:  Fenomena Misteri "Angka Tuhan" Pada Deret Fibonacci

Jadi apa yang tinggal di sini hanyalah buku-buku teks sekolah yang berasaskan kajian pembohongan para orientalis Barat serta ulasan dari sarjana Melayu pemalas yang hanya mengkompilasikan hasil kajian Barat.

Jadi yang tertera adalah zaman Batu seperti Paleolitik, Mesolitik dan litik-litik lainnya kemudian terus ke tajuk Empayar Melaka seterusnya zaman Penjajahan. Hanya itukah sejarah bangsa Melayu????

 Padahal kapal perang Melayu ketika zaman Melaka dan Acheh lebih besar dari kapal induk Portugis malah lebih pantas dan hebat dari kapal The Black Pearl dalam filem Pirates The Caribbean dan orang Melayu mampu mentadbir sebuah pelabuhan yang lebih kaya dari Port Royal. Ini belum lagi masuk bab empayar Melayu lain seperti Srivijaya dan Majapahit.

INILAH RAHSIA PENJAJAHAN BARAT KE ATAS UMAT MELAYU. Ketika kaum Islam lain seperti Arab, Bosnia atau Chechen menghadapi kaedah penghapusan etnik yang ganas, tetapi lain pula dengan bangsa Melayu.

Pihak Barat tidak mengejar-ngejar orang Melayu untuk dihapuskan tetapi memburu manuskrip-manuskrip berharga,surat-surat cinta Melayu dan perutusan diraja untuk disimpan (bukan pula untuk dibakar atau dimusnahkan, pelikkan taktik Illuminati ini?).

Anehnya pihak Barat seperti Inggeris tidaklah membunuh orang-orang Melayu sepenuhnya walaupun seganas Portugis dan Sepanyol yang lebih kejam dari bangsa Inggeris (kecuali yang menentang mereka) seperti yang berlaku di Filipina dan negara-negara Amerika Selatan yang terhapus terus budaya dan bahasa mereka akibat pemaksaan budaya yang ganas dari para penjajah mereka.

Ini menunjukkan bangsa Melayu adalah bangsa yang mempunyai budaya dan tamadun tinggi setanding dengan bangsa Cina dan India malah lebih hebat kerana mampu bertahan walaupun lebih kecil dari populasi bangsa Cina dan India. Hanya karya-karya besar bertahap diraja yang disimpan oleh golongan bangsawan dan diraja sahaja yang terselamat seperti Sulalatus Salatin (sejarah Melayu) serta kitab-kitab agama.

Apabila bukti bertulis tiada atau kurang mengenai orang Melayu maka JARUM SETERUSNYA DICUCUK oleh para orientalis Barat. Tugas para imperialis sudah selesai, tiba pula tugas para orientalis menyerang Kepulauan Melayu dengan pemikiran dan tusukan pena mereka. Mereka pun membuat kajian dan tesis tentang teori Melayu sama ada asal-usul Melayu, budaya dan bahasa mereka.

Kajian mereka meleret-leret sehingga ke tahap pemikiran Melayu dan keupayaan mereka sampaikan menyamakan mereka dengan golongan orang gua dan orang asli di hutan-hutan (ini bukan untuk menghina orang asli tetapi kenyataan Barat yang bias).

MENARIK:  Mengungkap Rahasia Bangsa yang Hilang ( Bagian II )

Para sarjana Melayu pun mengambil kajian mereka dan bermulalah proses inferiority complex yang tidak berkesudahan. Mereka pun percaya bahawa mereka adalah orang gua dan paling hebat pun berasal dari etnik Cina dari Yunnan.

Ini baru kepada konspirasi di dunia Melayu,belum lagi misteri yang berjalan di seluruh dunia. Sesungguhnya Iblis Laknatullah tidak bermain-main apabila menyatakan mahu menyesatkan anak Adam dan begitu berdendam dengan Nabi Adam.

Dia akan menjalankan pelbagai strategi dan fitnah untuk membawa manusia jauh dari hidayah Allah s.w.t. Jangan terlampau takjub dengan kehebatan Amerika dan Eropah.Jangan terlampau rendah diri dengan bangsa Cina yang kaya dengan wang dan harta.

Berusahalah membaiki kehidupan di dunia dan akhirat mengikut panduan dan ajaran Islam. Jika terasa orang Cina atau orang putih kaya dan hebat, ingatlah bahawa mereka juga adalah patsies peliharaan Illuminati penyembah Syaitan yang rupa-rupanya amat-amat memerhatikan dan bimbang dengan anda wahai orang-orang Islam

Mereka tidak bimbang dengan orang Cina kafir yang banyak duit,atau orang Jepun, Korea dan Eropah yang dibiarkan bermain-main dengan mainan-mainan (harta,perempuan,kereta,perniagaan,banglo). Tetapi mereka teramat bimbang jika orang-oranmg Islam khususnya orang-orang Melayu memanjangkan tangan mencapai AlQuran lantas terbaca ayat-ayat mengenai hukum dan prinsip kenegaraan seperti hukum Hudud dan Qisas.

Harta dan wang yang teramat banyak berada di tangan para penganut ajaran Iblis bukannya di tangan orang-orang Amerika,Cina atau Jepun yang menjadi kuli bergaji bagi pihak The Hidden Hand.Fahamilah apa yang cuba disampaikan.

Anda tidak akan terkeliru lagi dan sesat.Anda sudah mengetahui apa yang mereka mahukan dari anda. BERFIKIRLAH DEMI KEBENARAN.

Kerana kebenaran itu datangnya dari pemikiran yang sihat.Tidak rugi jika anda tinggalkan sebentar kerja-kerja dunia anda itu dan berfikir sebentar mengapakah sesuatu senario itu berlaku. Tanyalah diri sendiri, siapakah aku, dari mana aku dan ke mana aku?

16 KOMENTAR untuk “Mengungkap Rahasia Bangsa yang Hilang

    1. Asalamualaikum.Asal usul orang melayu adalah dari INDIA,sebab tu muka lebih kurang macam orang INDIA.Cuma Melayu pernah berkahwin dengan orang Cina.Maka lahir la Generasi Melayu kulit putih.Rujuk cerita PARAMESWARA,pengasas MELAKA.Dalam cerita kesulatanan MELAYU,SULTAN pernah berkahwin dengan Puteri CINA.Renung renung kan lah.Tiada guna untuk memenangkan fakta yang salah.

      View Comment
      1. ketika orang nusantara keturunan india bicara, orang nusantara migran dari india. Org turunan Arab/TimTeng bicara, org nusantara dari Arab/Timteng. Org turunan Cina ngomong, org nusantara dari Cina. Org jawa bicara, org asli nusantara dari Jawa. Begitu, semua berdasarkan ras yang ada. Jadi, perkataan semunya benar.
        Pastinya kita semua dari Adam as, masalahnya Adam as. turun pertama dimana? Lalu, apa benar di sorga… sorganya dimana? Kembali lagi, dimana pertama hidup menjalani rumahtangga dengan hama?………. Semua itu pun masih dalam debat, belum debat mengenai Nuh as. yang dianggap manusia generasi dua, dimana mendaratnya………….. JADI, SEMUA HANYA DEBAT BELAKA YG BELUM PASTI. Asal sekarang argumen kuat, jadilah dipercaya. Kelak ada yang lebih kuat lagi sejarah berubah lagi. kita serahkan semuanya pada ALLOH Swt YG MAHA TAHU, ORG BIJAKLAH YG MENERTAWAKAN KITA BERDEBAT.

        View Comment
    1. Asalamualaikum.Asal usul orang melayu adalah dari INDIA,sebab tu muka lebih kurang macam orang INDIA.Cuma Melayu pernah berkahwin dengan orang Cina.Maka lahir la Generasi Melayu kulit putih.Rujuk cerita PARAMESWARA,pengasas MELAKA.Dalam cerita kesulatanan MELAYU,SULTAN pernah berkahwin dengan Puteri CINA.Renung renung kan lah.Tiada guna untuk memenangkan fakta yang salah.

      View Comment
  1. Saya percaya dengan tulisan diatas, karena terlihat jelas ada kejanggalan tentang fakta sejarah dalam buku-buku sejarah sekolah. Keluarga saya memiliki kitab-kitab yang menjelaskan tentang sejarah sebenarnya, dan itu sudah saya baca sejak kecil, sehingga ketika disekolah saya belajar sejarah, banyak yang berbeda. Maka dari itu saya sedari sekolah tidak tertarik dengan pelajaran sejarah sekolah, karena saya sudah ada mafhum terhadap sejarah sebenarnya tentang bangsa melayu yang benar-benar berasal dari tanah jawi.

    View Comment
  2. Assalamu’alaikum, Saya mempelajari tentang perkembangan bangsa melayu, yang seolah mudah di adu domba, bisa kita lihat buktinya sekarang antara bangsa Indonesia dengan Malaysia, dibalik itu sepertinya ada campur tangan pihak lain yang sepertinya takut akan kekuatan bangsa melayu, coba anda bayangkan bila saja bangsa – bangsa ras melayu dapat bersatu dan solid……

    View Comment
  3. Eh ??,, bukankah warga indon yg mulahkan dulu perdengkian ?, setelah malaysia berdiri sebagai sebuah negara pada tahun 1957 indon terus nyalakan KONFRONTASI dengan malaysia, rasa ketidak puasan indon terhadap malaysia semakin menebal di saat sabah dan sarawak ingin bersatu menjadi malaysia.. Sedarlah wahai bangsa indon, segalah kata hinaan yg anda lontarkan kepada malaysia adalah sifat2 bangsa indon yg tulen.. cermin wajah dulu dong..

    View Comment

Tinggalkan Balasan

Alamat email Anda tidak akan dipublikasikan. Ruas yang wajib ditandai *